Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe, we wszystkich hotelach i apartamentach kończy się o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00. W przypadku wylotów nocnych Klienci kwaterowani są zaraz po przybyciu do hotelu, co oznacza, że doba hotelowa jest liczona od godz. 14.00-15.00 dnia poprzedzającego wylot
Po przyjeździe do hotelu, kwaterujemy się w recepcji, otrzymujemy klucze i możemy korzystać w uroków wakacji. W przypadku wcześniejszego przybycia do hotelu może zaistnieć sytuacja, kiedy nasz pokój nie został jeszcze posprzątany. W większości hoteli doba hotelowa rozpoczyna się ok. godz. 14.00. Prosimy o zachowanie cierpliwości, jeśli wprowadzenie się do pokoju będzie nieco opóźnione. Jeżeli nasz wyjazd powrotny następuje dopiero po południu lub wieczorem, należy opuścić pokój do godz. 12.00 (czasem do godz. 10:00), tak aby można było przeprowadzić gruntowne sprzątanie i przygotować pokój na przyjazd kolejnych gości. Bardzo często można dokupić dobę hotelową lub jej część, aby pozostać w pokoju aż do poźniejszych godzin. Jest to jednak możliwe tylko w przypadku, jeśli nasz pokój nie będzie zarezerwowany dla innych gości.
Pokoje należy opuścić do godz. 10.00 lub 12.00 w dniu wykwaterowania, bez względu na godzinę zakwaterowania oraz późną godzinę wylotu. Klienci najczęściej otrzymują pokój do składowania bagażu i mogą korzystać zarówno z infrastruktury hotelu, jak i wszystkich atrakcji w miejscu pobytu.
Wszelkie prośby Klientów o dodatkowe świadczenia wykraczające poza Umowę, Organizator kieruje bezpośrednio do hotelu. Zastrzegamy jednak, iż świadczeń tych nie można egzekwować na miejscu jako gwarantowanych, a jedynie jako opcjonalne, wykonywane w miarę możliwości hotelu. Jeżeli mają Państwo specjalne życzenia dotyczące dodatkowych usług hotelowych tj. pokój z widokiem na morze, pokoje obok siebie, niskie/wysokie piętro, kwiaty w pokoju, usługi dla nowożeńców, urodziny, rocznice, indywidualny transfer, itp. należy je zgłosić przed zawarciem Umowy i dokonaniem rezerwacji. Notatka na voucherze hotelowym np. „Just married”, „Honey moon”, „Pokoje obok siebie” itp. nie gwarantuje spełnienia wskazanej usługi, gdyż jest ona traktowana jako prośba. Jeżeli hotel przewiduje takie usługi, zostaną one zrealizowane za dodatkową opłatą. W przeciwnym wypadku usługi te będą traktowane jako prośby dodatkowe niewiążące Organizatora, zrealizowane w miarę możliwości hotelu.
Polskojęzyczny rezydent jest do naszej dyspozycji w hotelu w godzinach dyżurów. Informacja o godzinach jest zamieszczona na tablicy informacyjnej przy recepcji lub w segregatorze z informacjami. W razie wypadku zawsze można zadzwonić do rezydenta na podany numer komórkowy.
Napiwki to tradycja w krajach, w których mieszkańcy utrzymują się z turystyki. Wysokość napiwku zależy od Państwa uznania oraz jakości usługi. Zwykle napiwek dla kelnera wynosi 5-10% rachunku, 1-2 USD lub EUR dla boya hotelowego, który pomoże Państwu przenieść bagaże do pokoju, 2 USD lub EUR dla pokojówki hotelowej i kierowcy.
Zapotrzebowanie na „lunch box” lub breakfast box” każdy Klient zobowiązany jest zgłosić indywidualnie w recepcji hotelowej na jeden dzień przed planowaną wycieczką fakultatywną lub transferem z hotelu na lotnisko (zgodnie z godziną ustaloną przez hotel). „Lunch lub breakfast box” nie jest pełnowartościowym posiłkiem, a za jego przygotowanie w niektórych hotelach pobierana jest dodatkowa opłata. Hotel ma prawo odmówić przygotowania „lunch lub breakfast boxu” ze względu na miejscowe przepisy sanitarno-epidemiologiczne.
Dokładny wykaz napoi wchodzących w skład all inclusive został umieszczony w opisach hoteli. W hotelach z wersją all inclusive płaci się dodatkowo za napoje ze świeżych owoców, napoje butelkowane, alkohole importowane i lokalne nie ujęte w wykazie all inclusive, niektóre rodzaje kaw i czasami lody. Organizator nie ma wpływu i nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak niektórych napojów lub elementów wchodzących w wersję all inclusive. W niektórych pokojach hotelowych znajduje się mini bar, czyli mała lodówka wypełniona napojami i artykułami spożywczymi. Korzystanie z mini baru jest najczęsciej płatne. Wykaz napojów oraz godziny i miejsca serwowania w trakcie sezonu mogą ulec zmianie, na którą Organizator nie ma wpływu.
Informacja, przy którym stanowisku będzie odbywać się odprawa bagażowa, zostanie wyświetlona na tablicy odlotów. Kolejno należy się udać do odprawy bezpieczeństwa oraz odprawy paszportowej.
Ze względów bezpieczeństwa na wszystkich lotniskach odprawa rozpoczyna się zawsze 2 godz. przed planowaną godziną odlotu. Odprawa paszportowo-bagażowa kończy się ok. 45 min. przed godziną wylotu. Przy przelotach liniami rejsowymi oraz Dreamlinerami odprawa zaczyna się 3 godziny przed wylotem a kończy na 60 min przed wylotem.
Tak, godzina przelotu może ulec zmianie. Należy potwierdzić rozkład lotów na 24 godziny przed planowaną godziną wylotu kontaktując się z przedstawicielem biura lub bezpośrednio z organizatorem.
W razie zaginięcia bagażu, według obowiązujących międzynarodowych przepisów są Państwo zobowiązani do natychmiastowego zgłoszenia utraty lub uszkodzenia bagażu towarzystwu lotniczemu i do wypełnienia formularza P.I.R. (Property Irregularity Report), które jest podstawą przy dochodzeniu przez Państwa roszczeń w sprawie odszkodowania od towarzystwa lotniczego lub ubezpieczyciela. Proszę zwrócić uwagę na to, by nie przewozić ważnych leków, dokumentów i kosztowności w walizkach nadawanych na bagaż.
W samolotach rejsowych mamy taką możliwość. W Dreamlinerach oraz niektórych liniach czarterowych można dopłacić do wyższej klasy miejsca w kabinie. W pozostałych przypadkach nie ma takiej możliwości.
Tak, jeśli ciąża przebiega bez komplikacji. Kobiety w ciąży mogą podróżować na pokładzie samolotów wg następujących zasad: Do 26 tygodnia ciąży - muszą posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbycia podróży.
Pomiędzy 27 a 36 tygodniem - muszą posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbycia podróży oraz potwierdzające zaawansowanie ciąży.
Powyżej 36 tygodnia - przewoźnik może odmówić przyjęcia kobiety na pokład samolotu. Jeżeli jednak będzie ona podróżować, przewóz odbywa się na własne ryzyko kobiety i przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności.
Przed wylotem należy upewnić się, jakie zasady obowiązują u danego przewoźnika. Zaleca się, by lot nie był dłuższy niż 3-4 godziny.
Dzieci do 2 lat podróżują w.g. specjalnych taryf (tj. bezpłatnie) pod warunkiem, że odbędą podróż na kolanach osoby dorosłej. Z jedną osobą dorosłą może podróżować tylko 1 niemowlę. (Dotyczy rejsów czarterowych) Za infanta, uznaje się dziecko, które w dniu wylotu i powrotu z/do Polski nie ukończyło 2-ego roku życia
Tak, w samolocie jest rozkładany przewijak w jednej z toalet.
Każdy uczestnik podróży (zagranicznej), również dziecko, musi mieć własny paszport lub dowód osobisty i wizę, jeśli jest wymagana.
Dokumentem uprawniającym do przekroczenia granicy jest paszport, a w niektórych krajach dodatkowo wiza, natomiast do krajów należących do Unii Europejskiej - dowód osobisty lub paszport. Wymagane jest aby paszport był ważny (niezależnie od wieku uczestnika) przez co najmniej 6 miesięcy po planowanym powrocie do kraju. na dowód osobisty można podróżować/wracać z podróży do ostatniego dnia ważności dokumentu.
Dobrze jest zrobić kserokopie dokumentów - w razie utraty oryginałów będzie łatwiej wyrobić nowe.
Tak, prośbę o łóżeczko prosimy zgłaszać naszemu doradcy. Najczęściej łóżeczko jest przygotowywane nieodpłatnie. W każdym hotelu jest ograniczona ilość łóżeczek dla dzieci.
Tak, w każdym kraju można zakupić środki higieniczne oraz słoiczki z jedzeniem dla dziecka. Słoiczki mogą różnić się smakiem, w zależności od składników z danego kraju.
Każdy, kto wybiera się w dalszą podróż, powinien zabrać leki, które przyjmuje na co dzień, np. leki przeciwcukrzycowe, przeciwpadaczkowe, leki używane w nadciśnieniu tętniczym, środki antykoncepcyjne. Ich ilość powinna być odpowiednia do czasu podróży, toteż odpowiednio wcześniej należy poprosić lekarza o przepisanie większej ilości tych leków. Poza tym, dobrze jest mieć ze sobą apteczkę podróżnika. Nasza podręczna apteczka powinna być zapakowana tak, aby leki nie rozsypały się oraz powinny być chronione przed wilgocią i wysoką temperaturą otoczenia.
Niżej podajemy przykładowe leki podręcznej apteczki podróżnej:
  • Przeciwbólowe i przeciwgorączkowe (np. Panadol, Paracetamol, Aspiryna)
  • Przeciw zaparciom (np. Laxigen, Bisatin)
  • Niestrwność i zgaga (np. Ranigast, Ranimax, Alusal)
  • Przy przeziębieniu i przeciwkaszlowe (np. Rutinoscorbin, Aspiryna, wiatmina C)
  • Antybiotyki (np. Endiex, Bactrim, Metronidazol)
  • Przeciw biegunkom (np. Laremid, Stoperan, Lakcid)
  • Środki przeciwgrzybiczne (np. Clotrimzolum, Lamisilat)
  • Środki przeciwmalaryczne (np. Chloroquine, Resochin, Nivaquine)
  • Środki odkażające (np. Altacet, Spirytus 70%, Jodyna, Betadine)
  • Środek owadobójcze (np. Bros, bransoletki antykomarowe, spraye)
  • środki przeciw oparzeniom (np. D-Pathenol)
Większość wymienionych wyżej lekarstw należy zażywać z polecenia lekarza, w ilościach i odstępach czasu przez niego zalecanych. Dlatego w celu skonstruowania ostatecznego składu podręcznej apteczki należy skonsultować się z lekarzem!
Woda w kranach jest czysta, ale nie zalecamy jej spożywania. W krajach o niskich standardach zdrowotnych zalecane jest picie tylko wody butelkowanej lub przegotowanej. Takiej samej używa się do mycia zębów, owoców itp. Najskuteczniejszą formą niszczenia drobnoustrojów w wodzie jest gotowanie. Czas gotowania wody, aby stała się bezpieczna wynosi minimum minutę. Jeżeli do napojów dodajemy lód, powinniśmy być pewni, że został on również zrobiony z wody przegotowanej. Na rynku jest dostępnych kilka rodzajów tabletek dezynfekujących wodę.
Jest to Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (w skrócie EKUZ) - dokument, który od 1 stycznia 2006 roku potwierdza nasze prawo do korzystania ze świadczeń zdrowotnych w poniżej wymienionych krajach. Dzięki karcie korzystamy z opieki zdrowotnej danego państwa na tych samych zasadach co jego obywatele. EKUZ ważna jest na terenie innych krajów członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. W szczególności są to: Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Warto zwrócić uwagę,
Ubezpieczenia kosztów rezygnacji z uczestnictwa w wyjeździe gwarantują nam rekompensatę wydatków poniesionych przez uczestnika w związku z wyjazdem (zaliczka, pierwsza rata wpłaty, itp.), w przypadku gdy jest on zmuszony do rezygnacji z wyjazdu z powodu określonych zdarzeń. Należą do nich: poważne zachorowanie, ciężki wypadek, śmierć najbliższego członka rodziny, kradzież lub utrata dokumentów uprawniających do wyjazdu za granicę czy też innego wypadku losowego stwarzającego po stronie ubezpieczającego konieczność pozostania w miejscu zamieszkania. W ramach tego ubezpieczenia można również zapewnić sobie zwrot kosztów za niewykorzystany okres wyjazdu, jeżeli z wskazanych wyżej powodów nastąpiła konieczność wcześniejszego powrotu z urlopu.
NNW jest skrótem od "następstwa nieszczęśliwych wypadków". Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków umożliwia otrzymanie odszkodowania, jeżeli doznane uszkodzenie ciała spowoduje trwały uszczerbek na zdrowiu (o uszczerbku decyduje lekarz współpracujący z Towarzystwem). Bardzo często uszczerbek na zdrowiu wyceniany jest procentowo, np - złamanie ręki - 10%, złamanie żebra 5%, utrata kończyny dolnej 70%. Taki też procent sumy ubezpieczenia jest wypłacany poszkodowanemu. W niektórych polisach, za śmierć w wyniku nieszczęśliwego wypadku, wypłaca się tylko 50% sumy ubezpieczenia - przy zawieraniu umowy, watro zwrócić na to uwagę.
W polisach turystycznych sumy ubezpieczenia NNW nie są wysokie - do około 5000 Euro. Warto jednak wykupić to rozszerzenie ubezpieczenia, ponieważ jest jednym z najtańszych elementów polisy, więc nie warto na nim oszczędzać (na kilkudniowy wyjazd jest to koszt rzędu kilkunastu złotych)
Suma ubezpieczenia - ustalona w umowie ubezpieczenia kwota pieniężna stanowiąca górną granicę odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń za szkody poniesione bądź wyrządzone przez ubezpieczonego.
Jest to stan chorobowy, charakteryzujący się powolnym rozwojem oraz długookresowym przebiegiem. Można do niego zaliczyć epilepsję, astmę, nowotwory, cukrzycę, choroby układu krążenia i wiele innych.
Zapis w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU) mówi o odmowie pokrycia kosztów leczenia chorób przewlekłych, z powodu których Ubezpieczony był leczony w okresie ostatnich kilku lat. Jeśli choruje się przewlekle, potrzebne jest wykupienie specjalnej zwyżki - ubezpieczenie leczenia chorób przewlekłych (zwyżka około 300% - 400% składki podstawowej).
Generalna zasada towarzystw ubezpieczeniowych jest taka, że koszty leczenia mają obejmowaćnagłe, niespodziewane zachorowania. W związku z tym, jeśli trafimy do szpitala z powodu np. cukrzycy, towarzystwo odmówi pokrycia kosztów leczenia.
Koszty leczenia (w skrócie KL) - ubezpieczenie chroni wyjeżdżających przed koniecznością samodzielnego pokrywania wydatków związanych z ewentualnym leczeniem poza granicami Polski. Gwarantuje zwrot kosztów poniesionych w związku z chorobą. Zapewnia nam pokrycie, ze strony wybranego przez nas zakładu ubezpieczeń, kosztów zakupu lekarstw i środków opatrunkowych, leczenia szpitalnego, transportu do szpitala, konsultacji medycznych, zakupu protez i okularów, które uległy zniszczeniu w wypadku, a także kosztów opieki medycznej.
Wakacje można zarezerwować przez Internet (rezerwacja 100% online), telefon (Infolinia), a także w punkcie sprzedaży.
Tak, wszystkie ceny prezentowane na stronie są kompletne i uwzględniają ewentualne zniżki. Podana cena dotyczy 1 osoby oraz dla wybranej konfiguracji osób.
Ceny imprez ulegają zmianie przede wszystkim ze względu na promocje, którymi są obejmowane. Po rezerwacji cena imprezy może ulec zmianie jedynie ze względu na zmiany kursów walut, kosztów transportu lub opłat lotniskowych, portowych itp. W przypadku posiadania Gwarancji Niezmienności Ceny – cena zarezerwowanej podróży nie ulegnie zmianie do dnia wyjazdu.
W celu zmiany lub anulacji rezerwacji prosimy o kontakt z naszym doradcą
Wszystkie reklamacje (wraz z kopią dokumentu podróży) należy składać w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy w formie pisemnej listem poleconym na adres siedziby Organizatora. W każdym przypadku taka reklamacja jest rozpatrywana przez Organizatora. Okres rozpatrywania reklamacji wynosi 30 dni od daty zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej 30 dni od jej złożenia (obowiązuje data wpłynięcia pisma do biura). Oprócz złożenia reklamacji nasi Klienci mogą wyrazić swoja opinię i wysłać do nas informację. Uwagi będą dla nas bardzo cenne, ponieważ. dzięki nim możemy modyfikować listę naszych kontrahentów oraz polecanych hoteli.